
Med Plyhm kommunikation har vi varit PR-byrå för Barngolfen både 2015 och 2016.
Arbetet med Barngolfen är nu över för i år och det har varit ett roligt, men intensivt arbete. Projektet startade redan tidigt under våren för oss som arbetar med PR och kommunikation. När man genomför PR kampanjer av detta slag så krävs det en hel del planering och möten med uppdragsgivaren förstås. I just detta uppdraget har det bland annat inneburit att jag har skrivit pressreleaser och kontaktat olika journalister och medier som kan tänkas vara intresserade av Sveriges största välgörenhetsgolftävling. Det var många journalister och fotografer som kom till Hills Golf & Sports club, vilket självklart var jätteroligt att intresset var så stort. Målet i år var att samla in 3 miljoner kronor, men det målet slogs med råge då slutresultatet blev 3,5 miljoner kronor. Dessa pengar kommer nu gå till att förbättra miljön för barnen på Drottning Silvias Barnsjukhus.
#glädjeläker
Devisen för Barngolfen är #glädjeläker och det är verkligen en glädjefylld dag med alla företag som sponsrar med sitt deltagande och alla kändisar och golfproffs som ställer upp och spelar golf mot varandra. Samtidigt som golftävlingen pågår så är barnen, som har besökt sjukhuset under det gångna året inbjudna att delta i Golfkalaset. På Golfkalaset får barnen leka och träffa sina idoler och i år var Babsan, Annika Sjöö, Isa Tengberg, Dolly Style, Sjukhusclownerna och Wiktoria Johansson på plats för att nämna några.
Bankett och Facebookauktion
Kvällen avslutades med bankett på Elite Park Aveny Hotel med mingel och god mat. Även en auktion genomfördes på fantastiska objekt som var skänkta av konstnärer som Lars Lerin och Charlotte Gyllenhammar. En annan auktion som fortfarande pågår är Facebookauktionen där man kan buda fram till och med den 17 juni kl.23.55. Där finns många fina objekt och upplevelser som man kan bjuda på. Själv är jag stolt och glad att ha fått arbeta med detta ärofyllda pro bono uppdrag i år igen.